Mei 15 – Op uitnodiging van Carl Rohde (Science of the time) een geweldig leuk seminar bijgewoond in Utrecht over Stad en Retail. Dat kwam door de bijdragen van onder meer Cor Molenaar (hoogleraar E-Marketing Erasmus Universiteit Rotterdam) over de de mix van on en offline in winkelstraat (Burberry), Jacqueline Cramer (voormalig minister van Milieu) over duurzaamheidsbeleid (10R circulariteit) en Sabien Deutz (van Bien) over de winkel als huiskamer (IKEA in Milaan). Organisator Carl Rohde (lector Trendwatching en Innovatie in Amsterdam en Shanghai) inspireerde met trends op het gebied van retail en stad, die hij verzamelt middels zijn Coolhunting methode genaamd Seeds of Cool. Daarbij hebben we gekeken naar nieuwe combinaties van wonen, werken en winkelen. Dat was leuk om te doen en om te delen. Nog leuker vond ik het om zo de patronen te ontdekken bij de inbreng van de andere deelnemers (op de Signs-Seeds website) waar inspirerende en charmante zaken te zien zijn, die op eenvoudige wijze onze kwaliteit van het leven kunnen verbeteren. Een gemeente maakt gebruik van deze inbreng.

Leave a Reply